Projekty

Instrukcja Strony

  1.   Ogólne
  2.   Public
Przekazuje tu informacje jak najlepiej wykorzystać stronę internetową ja-konstruuje.pl Ogólne podsumowanie: Jest to medium społecznościowe – łączące naukę z zabawą w nowoczesnej formie, którą młod... Przekazuje tu informacje jak najlepiej wykorzystać stronę internetową ja-konstruuje.pl

Ogólne podsumowanie:
Jest to medium społecznościowe – łączące naukę z zabawą w nowoczesnej formie, którą młodzież zna i stosuje codziennie
Możliwość tworzenia indywidualnych kont, projektów, grup, publikacji filmów i zdjęć
Wyróżnienie aktywnych użytkowników przez punkty, odznaki nagrody
Zachęcanie do aktywności przez mechanizmy społecznościowe – polubienia, komentowanie, tworzenie grup, własna „tablica”
Połączenie z google drive, z możliwością tworzenia rysunków i ich publikacji na stronie

Cel:
Naszym celem było stworzenie miejsca do pracy, które będzie w naturalny sposób wykorzystywać aktualną aktywność młodzieży czyli media społecznościwe.

Chcemy by strona ja-konstruuje.pl była popularna! Chcemy by była odznaczana na Facebooku, Twiterze, LinkedIN, Google plus i przez to zachęcała do tego co jest jej misją – odkrycie w sobie talentu do majsterkowania.

Entuzjazm, zaangażowanie naszych użytkowników jest kluczem do powodzenia tego projektu, dlatego nagradzamy przez punkty, odznaki, wyróżnienia

  1.   0
  2.   poniedziałek, 07, maj 2018
  3. Polub stronę
  1.   0
  2.   sobota, 21, kwiecień 2018
  3. Polub stronę

Meble z recyklingu

  1.   Reaktywacja
  2.   Public
Meble będące elementami wyposażenia pracowni można skonstruować z materiałów ogólnodostępnych, czyli drewna oraz kartonu. Internet jest pełen dostępnych za darmo projektów do majsterkowania. Również b... Meble będące elementami wyposażenia pracowni można skonstruować z materiałów ogólnodostępnych, czyli drewna oraz kartonu. Internet jest pełen dostępnych za darmo projektów do majsterkowania. Również budulec jest łatwy do pozyskania. Drewniane deski można pozyskać z palet, które są używane do transportu różnych towarów. (W celu uproszczenia procesu można wykorzystać całe palety) Poniżej propozycja skonstruowania prostej ławki.
  1.   0
  2.   sobota, 21, kwiecień 2018
  3. Polub stronę

Mini tokarka – gadżety

  1.   Reaktywacja
  2.   Public
Mini tokarka – gadżety Na tym urządzeniu, przy założeniu, że będzie ono wykonane poprawnie, można toczyć proste drewniane przedmioty. Mini tokarka wykorzystana zostanie w kolejnym projekcie – do tw... Mini tokarka – gadżety

Na tym urządzeniu, przy założeniu, że będzie ono wykonane poprawnie, można toczyć proste drewniane przedmioty. Mini tokarka wykorzystana zostanie w kolejnym projekcie – do tworzenia prostych gadżetów tj. breloki do kluczy.

Jednym z założeń tego zadania jest wykorzystanie materiałów recyklingowych do skonstruowania tego urządzenia.
Toczenie to obróbka skrawaniem polegająca na nadaniu kształtu przedmiotom za pomocą narzędzi tnących tj. nóż tokarski. Proces ten polega na oddzielaniu materiału za pomocą noża tokarskiego lub w przypadku drewna dłuta tak, aby z obrabianego przedmiotu uzyskać pożądany kształt i zgodny z założonymi wymiarami. Uzyskanie takiego efektu jest możliwe poprzez zamocowanie przedmiotu w uchwycie i wprawienie przedmiotu w ruch obracający go wokół własnej osi. Narzędzie skrawające – dłuto, oddziałuje na materiał ruchem pomocniczym posuwowym. Toczenie wygląda na skomplikowany proces, jednak przy zachowaniu cierpliwości i uważności, każdy jest w stanie wytoczyć proste drewniane wałki.
Więcej informacji można znaleźć w książce: „Stolarstwo. Materiały, narzędzia, techniki, projekty”, Paul Forrester, Wydawnictwo Arkady 2011.
  1.   0
  2.   sobota, 21, kwiecień 2018
  3. Polub stronę

1.4. Praktyka – Maszyna Goldberga

  1.   Moja Pracownia
  2.   Public
Ten etap to ciekawe ćwiczenie i przejście od procesu planowaniu do etapu konstruowania. Ważne jest, aby grupa, nie skupiła się tylko na aspekcie technicznym, lecz również komunikacyjnym. Poszczególne ... Ten etap to ciekawe ćwiczenie i przejście od procesu planowaniu do etapu konstruowania. Ważne jest, aby grupa, nie skupiła się tylko na aspekcie technicznym, lecz również komunikacyjnym. Poszczególne zadania należy rozdzielić tak, aby praca była jak najbardziej efektywna i kreatywna.
Czym jest maszyna Goldberga?
Terminem Maszyna Goldberga określa się urządzenie, które proste czynności wykonuje w skomplikowany sposób. Mechanizm ten działa na zasadzie reakcji łańcuchowej – pierwszy element uruchamia następny. Nazwa pochodzi od wymienionego wcześniej, Rube Goldberga - rysownika i wynalazcy, który uważał, że ludzie poświęcają zbyt dużo czasu i energii wymyślając zawiłe rozwiązania do prostych czynności. Publikował rysunki przedstawiające połączone w jedną machinę sprzęty domowe, narzędzia i przedmioty, które uruchomione wykonywały jakąś banalną czynność.

Rys.3. Dyspenser do winogron, źródło: https://rubegoldberg.com

Chłopiec pociągając za sznurek, uruchamia młotek, który uderza w tarczę. Tarcza przenosi wibracje powstałe wskutek uderzenia na kiść winogron. Poszczególne winogrona odrywają się i spadają do rynienki a następnie do ust chłopca.
Poniżej przedstawiony został przykład innej maszyny skonstruowanej na festiwalu w Barcicach przez autora i innych uczestników warsztatów technicznych. Jak działa to urządzenie można zobaczyć na stronie internetowej (strona internetowa w budowie). Uczniowie mają do swojej dyspozycji stronę internetową z forum, gdzie mogą dzielić się swoimi pomysłami oraz zdjęciami.

Rys.4. Maszyna Goldberga współtworzona przez autora podręcznika

Projekt I
Temat projektu: „Czytnik Goldberga”.
Cel projektu:
Zaprojektowanie urządzenia przeznaczonego do przewracania stron w książce.
Cele szczegółowe;
• rozwijanie wyobraźni przestrzennej;
• rozwijanie zdolności planowania i pracy w zespole;
• integracja grupy;
• rozwijanie kompetencji miękkich tj. komunikacja w grupie, rozwijanie kreatywności, autoprezentacja, planowanie, zarzadzanie swoim czasem.
Metody Pracy: problemowe, działalności praktycznej.
Czas trwania projektu: 5 godzin dydaktycznych.
Główne zadania:
Etap Pierwszy
Prezentacja multimedialna przedstawiająca jedną z Maszyn Goldberga, wyjaśnienie zasad dotyczących projektowania urządzenia.
Formy realizacji zadania
1. Kontrakt z uczniami. Określenie zasad w trakcie trwania projektu.
- forma i etapy wykonania projektu;
- czas i sposób prezentacji.
Etap Drugi
Dystrybucja narzędzi i materiałów, konstruowanie czytnika.
Formy realizacji zadania:
1. Opracowanie założeń jak ma działać maszyna- burza mózgów.
2. Podział na grupy i rozdysponowanie zadań.
3. Budowanie (konstruowanie) instalacji.
4. Testowanie rozwiązań konstrukcyjnych u poszczególnych grup.
5. Łączenie elementów w jedną całość- praca zespołowa.
Etap Trzeci
Prezentacja Czytnika –Test
Formy realizacji zadania:
1. Ostatnie poprawki przed próbą generalną.
2. Zaproszenie kolegów z innych klas na pokaz.
3. Prezentacja założeń konstrukcyjnych przez wszystkie grupy biorące udział w projekcie.
4. Uruchomienie czytnika Goldberga.
5. Podsumowanie projektu, ocena działań, dyskusja.
Spodziewane Efekty
• integracja społeczności klasowej;
• wzrost zainteresowania zagadnieniami technicznymi;
• wzrost pewności siebie.
Podsumowanie
Budowanie maszyny Goldberga jest ciekawym przedsięwzięciem. Angażuje wszystkie osoby i potwierdza regułę, że bawiąc się, można się czegoś nauczyć. Aby maszyna zadziałała i wykonała zaplanowaną czynność, trzeba wykorzystać wszystkie zasoby: wyobraźnię, kreatywność i posiadaną wiedzę. Jest to ćwiczenie grupowe, które zmusza do improwizacji pod presją czasu a także osiągania kompromisu z innymi członkami grupy.

  1.   0
  2.   wtorek, 10, kwiecień 2018
  3. Polub stronę
There is no page available on the site. Be the first to create it today!
Unable to load tooltip content.